Basemark Halti – benchmark dla smartphone’ów

Basemark_haltiFirma Rightware ogłosiła informacje na temat nowego benchmarka opartego na bibliotekach OpenGL ES 3.0 o nazwie Basemark Halti.

Basemark Halti będzie wykorzystywany w urządzeniach mobilnych takich jak smartphone’y czy tablety do pomiaru wydajności sprzętu w środowisku trójwymiarowym. Nowy benchmark od Rightware będzie składał się z dwóch scen, nazwanych Rush oraz Car Race. Obydwie sceny mają przetwarzać 100 tys. trójkątów na jedną klatkę animacji.

Pierwsza scena „Rush” będzie szybką sceną akcji, rozgrywającą się na dachach budynków przy udziale wygimnastykowanej bohaterki i ma wiernie odwzorowywać takie detale jak faktura skóry, oświetlenie przy udziale trzech źródeł światła, dynamiczne cieniowanie i odbicia, głębię otoczenia czy SSAO (Screen Space Ambient Occlusion).

Druga scena „Car Race” jak sama nazwa wskazuje będzie renderowana z efektami wykorzystywanymi w grach wyścigowych takich jak obszarowe oświetlenie z reflektorów samochodu, efekt „gorąca” unoszącego się nad asfaltem czy śladów pozostawianych przez opony.

basemark_halti_Rush

Premiera nowego benchmarka Basemark Halti zaplanowana jest na 2012 rok.

źródło:anandtech/rightware
This entry was posted in Newsy, Smartphone, Software, Urz.Mobilne and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>